ارسال سریع به تمام نقاط کشور

روش های تمیز کردن آب استخر

یکی از مهم ترین سرویس های دوره ای که در استخرهای عمومی و خصوصی به کار می رود، ضد عفونی کردن آب استخر است. این مسئله ای شده است برای دارندگان و استفاده کنندگان استخرهای عمومی و خصوصی. در روش های تمیز کردن آب استخر مشهورترین روش برای ضد عفونی کردن آب استخر، استفاده از کلر می باشد.
که در این راستا نحوه کلرزنی آب استخر و مقدار مجاز کلر آب استخر یکی از مهمترین کارهایی است که هر دارنده استخر یا مصرف کننده خصوصی باید بداند. در این مقاله برآنیم که نحوه کلرزنی و سایر موارد را باهم بررسی نماییم.

اهمیت ضدعفونی آب استخر با کلر
همان گونه که در نظر دارید سرویس های مثل تنظیم دما آب استخر دارای اهمیت می باشند ولی این اهمیت در ضد عفونی کردن آب استخر بیشتر خود را نشان می دهد.
در مبحث روش های تمیز کردن آب استخر، در واقع آب استخرها را می توان به روش های مختلفی ضد عفونی کرد. با توجه به مطلب بالا رایج ترین روش استفاده از کلر است.

میزان مصرف کلر در آب استخر
باید در نظر گرفت که مصرف کلر در آب استخر می بایست کنترل شده باشد. میزان تعیین شده ای همواره باید برای استخر در نظر گرفت.
هر چند امروزه بسیاری از استخرهای خصوصی و عمومی از این طریق ضدعفونی می شوند، اما بسیاری نیز هستند که به عوارض کلر در آب استخر حساس اند.

ماندگاری بالای کلر
در واقع کلر کلر بدون این که نیازی به نگهداری خاصی داشته باشد، برای سال ها تقریبا در هر محیطی قابل انبار می باشد.
این نکته را باید در نظر بگیریم که انبار کردن کلر نیاز به شرایط خاصی ندارد اما باید موارد ایمنی را رعایت کنیم. این نکته در روش های تمیز کردن آب استخر حائز اهمیت است.

ارزان بودن کلر
کلر را می توان عنوان کرد که نسبت به همه ضدعفونی کننده های شیمیایی دیگر که در بازار هستند، قیمت کمتری دارد.

مدت تاثیرگذاری کلر در آب
در روش های تمیز کردن آب استخر باید توجه داشت که این ماده به مدت طولانی در آب استخر می ماند و نتیجه آن که برای زمان طولانی آب استخر را ضد عفونی می کند. این مسئله به مقدار استفاده از استخر و شرایط نگهداری آن هم بستگی دارد.

موجود و در دسترس بودن کلر
این ماده یکی از فراوان ترین ضد عفونی کننده های بازار است و تقریبا در هر فروشگاهی یافت می شود. نکته ای که باید در نظر بگیریم که کلر هم به صورت جامد، هم گاز و هم مایع یافت می شود.
در روش های تمیز کردن آب استخر شما می توانید بسته به نیاز خود یکی از این اشکال را انتخاب کنید.

معایب استفاده از کلر در ضدعفونی کردن آب استخر
همان گونه که در بالا ذکر شد بسیاری افراد نگران عوارض کلر در آب استخر هستند.
این ماده مانند سایر مواد شیمیایی دارای عوارضی می باشد.
o مضر برای سلامتی
فراورده‌های جانبی کلر باعث بروز برخی مسائل مربوط به سلامتی از قبیل مشکلات تنفسی می‌شوند.
این عنصر را نیز باید برای روش های تمیز کردن آب استخر مهم دانست.
o پراکندگی سریع
کلر به طور سریع در آب پخش می شود، این نکته زمانی که استخر بزرگ باشد کنترل کردن فرآیند کلرزنی سخت تر می باشد.

میزان استاندارد کلر در آب استخر
میزانی که طبق استانداردهای ملی و بین المللی برای غلظت مطلوب کلر در آب استخر می توان در نظر گرفت. در حدود ۳-۱ میلی گرم بر لیتر است.
در حوضچه ی پاشویه در حدود ۰.۲ الی ۰.۶ درصد وزنی می باشد. همان طور که می دانید شناگران می بایست قبل از ورد به محوطه استخر باید پای خود را به مدت ۱۵ ثانیه در حوضچه ی پاشویه نگه دارند. به طور کلی در روش های تمیز کردن آب استخر میزان استاندارد کلر در آب استخر بسیار حائز اهمیت می باشد.

چگونگی نظافت محیط استخر و آب استخر
یک استخر شنا به این احتیاج دارد که سرمایه گذاری زیادی مانند پول و زمان برای صاحب خود داشته باشد.
به طبع صاحب استخر در نظر دارد تا محیطی آرام و زیبا و عاری از هر گونه آلودگی برای مراجعین خود فراهم آورد. آلودگی آب استخر و مواد شیمیای که آب استخر اضافه می شوند باعث می شود که محیط استخر به محیطی کسل کننده و خسته کننده تبدیل شود.

مراحل تمیز کردن استخر
۱.ابتدا کلیه سطوح بیرونی استخر را به وسیه یک جارو تمیز کنید و سپس برای پاک شدن گرد و غبار روی دیوارها و شیشه های سالن توسط یک دستمال و موادی مانند شیشه پاک کن لکه را از بین ببرید. این اولین مرحله از روش های تمیز کردن آب استخر می باشد.
۲. مقدار PH یا قلیایی بودن آب استخر را به وسیله تستر اندازه گیری کنید. که باید دقت داشته باشید مقدار این قلیایی در رنج 7.2-7.6 PPm است.
۳. اگر مواد شیمیای موجود در آب از رنجی که ذکر شد، بیشتر بود. توجه داشته باشید که پمپ تصفیه استخر باید حداقل ۱۲ تا ۲۴ ساعت آب را تصفیه نماید تا تمامی آب استخر از فیلتر بگذرد و تصفیه شود و به حالت یکنواخت برسد. در انتها از روش های تمیز کردن آب استخر این روش را به شما پیشنهاد می کنیم.

سیستم تصفیه
در روش های تمیز کردن آب استخر سیستم تصفیه دارای اهمیت است. کار این سیستم حذف گرد و غبار ناشی از آب استخر است. توجه داشته باشید که سبد مو در پمپ در فیلتر کردن آب استخر نقش اساسی ایفا می کند. عنصر اصلی در این سیستم ، خود فیلتر است. اکثر فیلترها نیاز به ضد عفونی کردن دارند. زمانی که فشارسنج افزایش می یابد، می بایست با استاد حرفه ای برای درک نقش skimmer و پمپ بازی مشورت کرد.

فیلتراسیون:
در استخرها از فیلترهای مختلفی برای تمیز کردن استخر استفاده می‌شود. فیلتر استخر باید هر روز ۸ تا ۹ ساعت کار کند. انواع مختلفی از فیلترهای استخر وجود دارد. یکی از متداول ترین انواع آن، فیلتر شنی است. اساس کار این فیلتر تصفیه فیزیکی آب، با به دام انداختن ذرات معلق است. این نوع فیلتر را می‌توان در حالت ‌های مختلفی (فیلتر، بک واش، شستشو و تخلیه) قرار داد تا آب را تصفیه کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن 1
تلفن 2