ارسال سریع به تمام نقاط کشور

ساخت استخر لاهیجان

ساخت استخر در لاهیجان

ساخت استخر در لاهیجان

لاهیجان و لنگرود  یکی از بزرگترین و مهمترین شهرهای گیلان و در نزدیکی شهرستان رشت واقع شده است و استخر یکی از مکان های تفریحی ورزشی و درمانی است که بسته به محلی که قرار دارد ممکن است به ‌صورت استخرهای سرپوشیده و پارکهای آبی یا استخرهای خانگی باشد. ساخت استخر در لاهیجان و لنگرود مانند بسیاری دیگر از نقاط کشور مستلزم دقت، توانایی و مهارت است. در این مطالعه سعی داریم با بررسی عوامل مختلف ساخت استخر، بتوانیم ارزیابی از طراحی   استخر در لاهیجان  و ساخت استخر لنگرود داشته باشیم.  هزینه ساخت استخر لنگرود

ساخت استخر لاهیجان
ساخت استخر لاهیجان

چگونگی ساخت استخر در لاهیجان و لنگرود

دوستان شهرستان لاهیجان و لنگرود در شمال کشور به دلیل توریستی بودن و زیبایی خاصی که ای شهرها و کوههای سر سبز و جنگلی دارن و به دلیل دسترسی راحت به دریا بیش از حد مورد توجه توریست ها و گردشگران شده است و بیشتر افراذی که در این شهرها ویلا میخرند در داخل ویلا استخر و سونا جکوزی میسازند و ما هم در نظر گرفتیم در مورد ساخت استخر در این شهرها به مشتریان خود توضیحاتی بدهیم

با توجه به ویژگی های یک استخر مناسب و موقعیت های لاهیجان می خواهیم بررسی کنیم که تجهیزات استخر در لاهیجان و لنگرود باید چگونه باشند و قیمت اجرای استخر در لاهیجان   تحت تاثیر چه عواملی تعیین می گردد؟

ساخت استخر لاهیجان
ساخت استخر لاهیجان

همچنین طراحی  استخر در لاهیجان    مستلزم پرداخت چه هزینه ساخت استخر و چه عواملی می باشد؟ ساخت استخر لاهیجان  و لنگرود مانند بسیاری دیگر از نقاط کشور نیازمند فرآیندهای مهندسی و دقت مهندسان و انجام طرح‌های عمرانی متفاوت است

همانگونه که اطلاع دارید روش ساخت استخر بسته به نوع استخر متفاوت می­باشد آنچه مرسوم است استفاده از روش‌های بلوکی مسلح و بتن آرماتور کامل و یا روش دیواری آجری است هر کدام از روش های طراحی  استخر در لاهیجان و لنگرود  مزایا و معایبی دارند اما آنچه اهمیت دارد این است که در صورتی که یک پیمانکار ساخت  استخر در لاهیجان و لنگرود  بخواهد اقدام به احداث یک استخر کند از کدام روش می‌تواند برای تسهیل ساخت استخر اقدام کند.

 

انواع استخر در لاهیجان

روش های ساخت استخر در لاهیجان

همانگونه که بیان شد روش های زیادی برای ساخت استخر وجود دارد علاوه بر مخزن آب به عنوان محل نگهداری آب استخر معمولاً استخرهای سرپوشیده نیاز به سونا و جکوزی نیز دارند و شرکت های سازنده استخر و سونا در لاهیجان و لنگرود  و در سایر شهرها به این نکته توجه دارند.

سوالی که مطرح می­شود این است که یک سازنده استخر در لاهیجان و لنگرود از کدام روش می تواند اقدام به احداث یک استخر کند؟ ابتدا قصد داریم به بررسی روش‌های مرسوم بپردازیم در روش اول که روش بلوکی مسلح معروف است دیوار استخر از بلوک به وجود آمده و و در بین آنها میلگرد قرار دارد که پس از آرماتوربندی در بین ورودی های بلوک، آن را از بتن پر می کنند و در بین بلوک ها بتن تزریق می‌شود. وجود آرماتور در بین بلوک سبب استحکام دیوارها می شود.

ساخت استخر لاهیجان
ساخت استخر لاهیجان

در روش دیگر که معروف به آرماتور بتنی یا بتن با آرماتور کامل است مانند اسکلت بندی یک ساختمان دیواره ی یک استخر نیز توسط آرماتور یا میلگرد ها اسکلت بندی می شود و در نهایت در بین آنها بتن تزریق می‌کنند. درست مانند اسکلت بندی یک ساختمان اسکلت و دیوارهای استخر نیز تکمیل می‌گردد اما روش دیگری که کمتر مرسوم است روش دیوارهای آجری است.

با توجه به آب و هوای معتدل خزری لاهیجان  و لنگرود معمولا از روش دیوارهای آجری استفاده می‌شود چرا که برای محل هایی که گرم و خشک هستند از دیوارهای بتنی استفاده می کنند که در برابر آب و هوا و تغییرات محیطی مقاومت لازم را داشته باشد اما در لاهیجان با توجه به تعادل آب و هوا از دیوارهای آجری استفاده بیشتری می شود

البته لازم به ذکر است که برای ساخت یک استخر علاوه بر دیواره به بسیاری از تجهیزات نیاز است لوازم استخر لاهیجان بسیار متفاوت هستند یعنی به طور مثال علاوه بر مخزن آب برای سونا و جکوزی، پمپاژ ها و دستگاه های تزریق کلر نیاز است. فروش لوازم استخر در لاهیجان و لنگرود به دلیل وجود استخر های متعدد انجام می گردد یعنی بدون نیاز به وجود به مراکز بزرگ نیز می‌توان منابع و تجهیزات را که برای ساخت استخر سونا جکوزی در لاهیجان و لنگرود نیاز داریم تهیه کنیم.

 

باید های ساخت استخر در لاهیجان و لنگرود

علاوه بر نکاتی که بیان شد برای ساخت استخر های سرپوشیده به لوازم و تجهیزات متعدد نیاز داریم به طور مثال یک دستگاه تزریق کلر به آب وجود دارد که به صورت دائمی کلر را به آب تزریق می کند. مدیریت این دستگاه از اتاق فرمان صورت می‌گیرد و به صورت غیر حضوری انجام می شود.

دستگاهی برای متعادل نگه داشتن دمای آب، همچنین دستگاههای کنترل ورود و خروج آب و سایر پمپاژ ها از تجهیزات استخر در لاهیجان و یا هر نقطه از کشور می باشند. در صورتی که کسی بخواهد از سونا و جکوزی استفاده کند علاوه بر کیفیت، نیاز به طراحی و زیباسازی مکان استخر نیز می باشد از این رو برای ساخت استخر علاوه بر کیفیت به ظرافت نیز باید اهمیت داده شود.

 

ساخت استخر سرپوشیده در لاهیجان

 

آیا فقط ساخت استخر در لاهیجان و لنگرود به صورت سرپوشیده است؟

برای ایجاد استخر لاهیجان با توجه به آب و هوای معتدل خزری در این شهرستان بسیاری از استخرها به صورت روباز و در حیاط خانه ها باغ ها و ویلاها تاسیس می گردد این نوع از استخرها به صورت مخزن آب هستند و طراح و سازنده آن ها بیشتر بر استحکام دیواره آن توجه دارد. ساخت استخر لاهیجان به صورت رو باز برای حیاط باغ و ویلا ها نیز انجام میگردد.

 

جمع‌بندی

ساخت استخر از یکی از فرایندهای مهم شرکت های عمرانی و مهندسی می باشد و ساخت استخر    به دلایل متعدد از جمله زیادی گردشگر و آب و هوای معتدل خزری برای خانه‌ها و باغ ها و ویلاها و حتی پارک‌های آبی اهمیت زیادی دارد

نکته مهم در طراحی و ساخت استخر در لاهیجان استفاده از ظرفیت‌، کیفیت و ظرافت می باشند شرکت های زیادی در زمینه طراحی و ساخت استخر فعالیت می‌کنند اما در صورت تمایل به ساخت استخر لاهیجان می توانید با مراجعه به شرکت های فنی و مهندسی و جستجو در سابقه اجرایی آنها بهترین شرکت سازنده استخر را انتخاب کنید. داشتن رزومه قابل قبول و همچنین تسلط به فرایند ساخت استخر در کنار قیمت مناسب میتواند از ویژگی های مهم یک شرکت سازنده استخر باشد.

ساخت استخر در فومن و ماسال

 

www.hompools.com

هزینه ساخت استخر در سال 1403

استخر خانگی

ساخت استخر عمومی

ساخت استخر در فومن و ماسال

ساخت استخر در تهران

2 پاسخ

  1. خسته نباشید.
    من تو لاهیجان میخواستم خارج از شهر در ویلا یه استخر با ابعاد 4*3 متر با ارتفاع 1.5 بسازم. قیمت برام خیلی مهمه نمیخوام گرون باشه. تو لاهیجان تقریبا هزینه ساخت استخر روباز چقدر هستش؟ و اینکه فقط تو تابستون میخوام ازش استفاده کنم اونوقت نیازی به گرمایش آب ندارم ،هزینه استخر چقدر کمتر میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن 1
تلفن 2