ارسال سریع به تمام نقاط کشور

محل احداث و ساخت استخر

مراحل ساخت استخر
محل ساخت استخر قبل از اجرای پروژه باید بطور دقیق مورد بررسی قرار بگیرد. بنابراین لازم است اطلاعاتی در خصوص وضعیت خاک منطقه، خواص فیزیکی و شیمیایی خاک مورد ارزیابی قرار بگیرد. بعد از بررسی ها لازم است تیم کارشناس نوع، عیار و میزان فونداسیون لازم برای اجرای سازه را محاسبه خواهد شد.
ضمنا لازم است از عدم وجود مواد سمی و خطرناک در محدوده ساخت استخر مطمئن باشید و در نهایت پیمان کار مدت زمان لازم و هزینه نهایی برای اجرای استخر را اعلام می کند. غیر از موارد ذکر شده محل ساخت استخر از نظر محوطه سازی و زیبایی شناسی نیز حائز اهمیت می باشد.
&#۱۰۶۲۵; در ابتدا محل ساخت استخر باید جایی در حیاط ویلا باشد که از نظر ظاهری به چشم بیاید و زیبا و انرژِی بخش باشد و با سایر المان های موجود در حیاط مانند آلاچیق، آتشکده و حتی دیوارها هماهنگ باشد.
&#۱۰۶۲۵; قبل از کندن محل ساخت استخر بهتر است جای ساخت استخر را خط کشی کنید و از قسمتهای مختلف مانند تراس، آلاچیق و همچنین از داخل خانه به آن نگاه کنید تا ببینید از این قسمت ها استخر ویوی خوبی دارد یا خیر؟! اگر احساس می کنید در این قسمت ها استخر به خوبی دیده نمی شود جای آن را تغییر دهید و دوباره خط کشی کنید. بعد از حصول اطمینان از مناسب بودن جای استخر شروع به کندن کنید.

انواع روشهای ساخت استخر
از نظر محل استقرار می توان استخر ها را به استخر های روی زمین، استخر های بالای زمین، استخر های درون زمین تقسیم بندی کرد.
استخر های روی زمین: در این نوع استخر ها کاسه استخر روی سطح زمین قرار داده می شود. کلیه لوازم و تجهیزات مربوط به آب و برق در این نوع استخر ثابت می باشد. این استخر ها دارای ظرفیت متوسط و عمق کم می باشند. از این استخر ها برای کارهای تفریحی و آموزشی استفاده می شود و بدلیل کم عمق بودن امکان شیرجه زدن در آن ها وجود ندارد. اما امکان اجرای نمایش های زیر آب جهت برنامه های آموزشی شنا و غواصی وجود دارد.
استخر های بالاتر از سطح زمین: این نوع استخر ها کاسه شان بالاتر از سطح زمین قرار می گیرد و مانند نوع قبل تجهیزات آب و فاضلاب آن بطور ثابت می باشد. عمق کم و عدم امکان شیرجه زدن نیز جز خصوصیات این استخر ها می باشد. در مناطقی سردسیر که امکان خاکبرداری زمین بدلیل یخ زدن خاک وجود ندارد این نوع استخر احداث می شود. این استخر ها قابلیت جابجایی دارند برای مثال وقتی هوا خیلی سرد است و یا در هنگام مسافرت می توان این استخر ها را جابجا کرد و به مکان دیگری برد.
استخر های داخل زمین: برای احداث این نوع استخر خاک برداری صورت می گیرد و گودالی در زمین حفر می شود. در این نوع استخر کاسه استخر در داخل زمین قرار داده می شود و لوازم و تجهیزات برقی و لوله ها مانند انواع قبل ثابت در نظر گرفته می شوند. این استخر ها را می توان عمیق ساخت و در واقع امکان افزایش ظرفیت و عمق این استخر ها وجود دارد.
انواع استخر از لحاظ جنس سازه شامل استخر های بتنی، استخر های آب بندی شده با وینیل، استخر های فایبر گلاس و استخر های چوبی می باشند.
استخر های بتنی: این نوع استخر ها از انعطاف پذیری بالایی برخوردار هستند و طرح و شکل استخر را می توان با آرماتور به شکل مناسبی در آورد.
استخر های آب بندی شده با وینیل: برای احداث این استخر ها از چارچوب های فلزی یا پلیمری استفاده می شود. در برخی موارد از چوب های فشرده یا بلوک برای ساخت این نوع استخر استفاده می شود. این نوع استخر ها در ابعاد کوچکتر می توانند یک مجموعه یکپارچه را برای شما فراهم کنند.

ساخت استخر با بلوک
استخرهای فایبر گلاس: برای احداث این نوع استخر ها از فایبر گلاس استفاده می شود. برای ساخت استخر های رو زمینی می توان از این نوع استخر استفاده کرد و از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه و کم هزینه هستند. پوسته استخر بعد از ساخت به محل ساخت استخر منتقل می شود و در نهایت روی فونداسیون مربوطه قرار می گیرد.
استخر های چوبی: از چوب درختانی چون سکویا، ساج، سرو و ماهون برای ساخت استخر های چوبی استفاده می شود. می توان از هر نوع چوبی برای احداث این نوع استخر استفاده شود اما چوب درختان ذکر شده در بالا جز بهترین و مقام ترین نوع چوبها می باشند.
در یک دسته بندی استخرها شامل استخر ساده و چهار گوش می شوند که همانطور که از اسمشان پیداست دارای شکل ساده هستند و در اطرافشان چیزی قرار ندارد. اما دسته دیگر استخرها از نوع استخرهای فانتزی هستند که این نوع استخرها در اطرافشان انواع آب نمای سنگی وجود دارد. آب نماها به شکل سنگ هستند و یا با سنگ های طبیعی و نامنظم و زیبا ساخته می شوند.

ساخت استخر فانتری
ساخت استخر خانگی
یکی از انواع استخر خانگی است. همانطور که از اسم ان پیداست، یک استخر خانگی اندازه ای کوچک دارد. استاندارد لازم برای یک استخر خانگی ابعاد بین ۲۰ تا ۴۰ متر مربع و با ارتفاع ۵/۱ متر است. در واقع محدوده اندازه استخر به تعداد افرادی که می خواهند از این استخر استفاده کنند و سلیقه فردی بستگی دارد. در ادامه اطلاعاتی را در خصوص احداث استخر خانگی به شما خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن 1
تلفن 2