ارسال سریع به تمام نقاط کشور

مصالح لازم برای ساخت استخر خانگی

مصالح لازم برای ساخت استخر خانگی شامل چه مواردی است؟ بهتر است برای ساخت استخر خانگی از مصالح استاندارد استفاده شود اگر چه از مصالح ارزان قیمت هم می توان برای ساخت این استخر ها استفاده کرد. از جمله مصالح مورد استفاده برای ساخت استخر های خانگی می توان به بلوک و سیمان اشاره کرد. اما توصیه ما برای احداث یک استخر خانگی استاندارد استفاده از بتن آرمه برای احداث آن می باشد.

مصالح لازم برای ساخت استخر خانگی
در ادامه به چند مورد از مصالحی که برای ساخت استخر مورد استفاده قرار می گیرد اشاره خواهیم کرد:

مصالح لازم برای ساخت استخر خانگی, مصالح لازم برای ساخت استخر خانگی
ساخت استخر با سنگ بلوک

الف- ساخت استخر با سنگ بلوک:
در این نوع استخر ها نیاز به احداث تصفیه خانه و تاسیساتی خاص نمی باشد. برای استفاده از بلوک برای ساخت استخر خانگی می توانید کف استخر را با بتن قوی احداث کنید و دیواره های بتنی۵۰-۴۰ سانتیمتری نیز احداث کنید.

دقت داشته باشید که برای افزایش مقاومت استخر در برابر فشار آب بهتر است ابعاد استخر را خیلی بزرگ در نظر نگیرید بویژه اگر محل احداث استخر شمال کشور است این نکته بیشتر حائز اهمیت است.

چون در این مناطق زمین سست تر است و مقاومت دیواره های استخر در برابر فشار آب کاهش پیدا می کند. در مناطقی که زمین سنگلاخی و سفت تر است شما این امکان را دارید تا کمی استخر را بزرگتر در نظر بگیرید چون زمین از استحکام بالاتری برخوردار است.

در هر صورت توجه داشته باشید که بعد از احداث دیوار های استخر حتما به خوبی آن را سیمانکاری کنید. بهتر است دیوار استخر از ضخامت دارای ۱۰-۵ سانتیمتر برخوردار باشد.

ب. ساخت استخر با کف میلگرد و دیواره هایی با سنگ بلوک ۴۰ سانتیمتری
ساخت استخر با کف میلگرد و دیواره هایی با سنگ بلوک ۴۰ سانتیمتری، از روش های اقتصادی ساخت استخر استفاده از میله گرد در ساخت آن می باشد. با استفاده از شبکه ای حصیری از جنس میله گرد با ابعاد ۳۰×30 سانتیمتر و یا 25×25 سانتیمتر کف استخر تا زیر دیواره ها پوشانده می شود. بعد از پوشش کف و دیواره توسط میله گرد لوله گذاری اولیه برای اسکیمر و تخلیه آب صورت می گیرد.

روی این لوله های تخلیه و اسکیمر شبکه ای بتی و ایزوله به ضخامت ۳۰-۲۰ سانتیمتر قرار داده می شود و دیواره ها نیز یا بلوک ۲۰ سانتی متری احداث می شود. چنانچه علاقمند به قرار دادن چراغ در استخر خود هستید در این مرحله باید جای چراغ تعیین و چراغ قرار داده شود.

مصالح لازم برای ساخت استخر خانگی, مصالح لازم برای ساخت استخر خانگی
ساخت استخر با کف میلگرد

در انتهای کار باید با بتن ایزوله ۴۰۰ پوشانده شود و دیواره ها نیز با مواد ایزوله سیمانکاری می شود. برای این ار سیمان را با مواد ایزوله مناسب ترکیب و دیواره استخر با آن پوشانده می شود. در نهایت بعد از سیمانکاری پرداخت کردن جهت صاف شدن سطح الزامیست.

هشدار:

لطفا توجه داشته باشید که به هیچ عنوان برای ایزوله کردن استخر از ایزوگام استفاده نکنید. ایزوگام در اثر فشار بار منفی و مثبت براحتی جدا می شود. در این حالت وقت و هزینه شما هدر می رود چون کارتان به سیمانکاری مجدد نیاز پیدا می کند. توصیه دیگر ما به شما جهت جلوگیری از اتلاف سرمایه شما عدم استفاده از توری در زمان ساخت استخر می باشد. به این دلیل که در نتیجه وجود رطوبت، توری به سرعت زنگ می زند و از بین می رود.

ج. ساخت استخر با بتن آرمه
در اینجا باید بگوییم که تنها روش استاندارد برای ساخت استخر استفاده از بتن آرمه در ساخت استخر می باشد. چون در روش های دیگر احتمال ایجاد ترک در دوباره وجود دارد.

استفاده از بتن آرمه عمر مفید استخر را افزایش می دهد و احتمالا ترک برداشتن دیواره استخر و نفوذ آب و بار منفی و مثبت آن به صفر کاهش می یابد. استفاده از بتن آرمه در مقایسه با دو روش قبل روش پرهزینه تری است اما در عوض شما صاحب یک استخر استاندارد و اصولی می شوید که هزینه های بعدی برای ترمیم نیاز ندارد.

مصالح لازم برای ساخت استخر خانگی, مصالح لازم برای ساخت استخر خانگی
بتون ریزی در ساخت استخر

مراحلی که برای ساخت استخر باید انجام داده شود چیست؟
برای ساخت استخر با بتن آرمه در ابتدا محل احداث استخر کنده می شو و بتن اولیه جهت زیر سازی ریخته می شود. میله گرد هایی ۱۴-۱۲ میلیمتری بصورت حصیری بصورت تک لایه با فاصله ۲۵×25 در محل احداث قرار می گیرد. چنانچه قصد دارید استخر را بیرون از زمین احداث کنید لازم است میله گرد مورد استفاده از نوع میله گرد 14 میلی متر و دو لایه باشد.

بعد از قرار دادن شبکه حصیری میله گرد، لوله کشی اولیه صورت میگیرد. در گوشه های استخر نیز بتن ایزوله ۴۰۰ ویبره ای ریخته می شود و حتما از واتر استاپ باید استفاده شود. دیواره ها نیز با قلب فلزی بسته می شود و جای چراغ های استخر نیز در این مرحله باید مشخص شود. تعیین محل قرار گرفتن چراغ های استخر بهتر است توسط فرد متخصص صورت بگیرد چون در صورتی که اینکار درست انجام نشود استخر از نما می افتد و وجود این چراغ ها در جای نامناسب به بزرگترین نقطه ضعف استخر تبدیل می شود.

مصالح لازم برای ساخت استخر خانگی, مصالح لازم برای ساخت استخر خانگی
مراحل لازم برای ساخت استخر

بعد از تعیین جای مناسب برای قرار دادن چراغ لازم است اسکیمر قرار بگیرد و بتن ریزی ۴۰۰ انجام شود. بتن در قالب ویبره می خورد و در محل قرار می گیرد. در نهایت استخر آبگیری می شود و اگر درست احداث شده باشد نباید کوچکترین نم و رطوبت روی دیواره آن مشاهده شود. در این حالت می توان گفت استخر آماده شده است.

توصیه: بهتر است کلیه مراحل فوق را به یک تیم متخصص بسپارید چون اگر هر یک از مراحل از جمله لوله گذاری، سیستم تصفیه آب، کاشی کاری و غیره به درستی انجام نشود استخر بجای اینکه به یک بخش زیبا و جذاب در منزل شما تبدیل شود به یک مرداب تبدیل می گردد که باید هزینه زیادی را صرف نگهداری بعدی آن کنید زمین اینکه روح شادی و نشاط را به محیط انتقال نمی دهد.

زیباسازی با ساخت استخر
تیم طبیعت سازان در احداث انواع استخر تبحر خاصی دارد و با کمترین هزینه برای شما بهترین و شکیل ترین استخر را بنا خواهد کرد تا ضمن اینکه استخر از نظر بنا استحکام لازم را داشته باشد و هیچگونه رطوبتی در دیواره ها دیده نشود، استخر جلوه زیبا با کاشی کاری های زیبا داشته باشد. تیم ما سعی می کند در کنار استخر آلاچیق، آتشکده، رودخانه و پل، باربیکو و خیابان کشی را نیز در کنار استخر بخوبی احداث کند تا ویلایی شما بسیار مفرح و رویایی جلوه کند.

ساخت استخر با بتن آرمه روش استاندارد محسوب می شود.

مصالح لازم برای ساخت استخر خانگی, مصالح لازم برای ساخت استخر خانگی
زیباسازی با ساخت استخر

کاشی کاری و نقاشی بعد ساخت استخر
بعد از سیمانکاری و پرداخت استخر لازم است دیواره ها برای دفعه آخر ایزوله شوند و زمینه استخر برای نقاشی و کاشی کاری آماده شود. در ابتدا لازم است سیمان بطور کامل الک شود. مواد ایزوله کننده را با ترکیب شود بطوریکه بعد از پوشاندن سطح با این ترکیب مواد ایزوله به قطر ۳-۲ میلیمتر روی سطح قرار بگیرد. بهتر است اینکار را به یک فرد متخصص در این زمینه بسپرید چون در صورتیکه این مرحله از کار به درستی انجام شود، انجام مرحله بعد که شامل نقاشی و یا کاشی کاری است با مشکل مواجه می شود.

سخن پایانی مصالح لازم برای ساخت استخر خانگی
توجه کنید که در زمان انجام سیمانکاری نهایت دقت را بکار ببرید تا سیمان ترک مویی بر ندارد. چنانچه با ظهور ترک مویی روی سیمان مواجه شدید حتما ان را با قلمو و آب درز گیری کنید. ظهور ترک های مویی بطور معمول بدلیل گرمای هوا در تابستان رخ می دهد.
نکته دیگری که لازم است در اینجا بیان کنیم اینست که برخی افراد بدلیل صرفه جویی و کاهش هزینه سعی می کنند از نقاشی بجای کاشی کاری استفاده کنند اما بهتر است بدانید که کاشی کاری هزینه اولیه بالاتری نسبت به نقاشی دارد اما در نهایت نگهداری و تمیز نگه داشتن استخر راحتتر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن 1
تلفن 2