ارسال سریع به تمام نقاط کشور

معایب استخر پیش ساخته

در این مقاله قصد داریم به معایب استخر پیش ساخته بپردازیم، اما ابتدا باید ببینیم که استخر پیش ساخته چیست؟ چه کاربردی دارد؟ انواع آن کدامند؟ با تیم طبیعت سازان آبنما همراه باشید تا به طور کامل با استخر از پیش ساخته شده و معایب آن آشنا شوید.

انواع این استخر ها که جزو موارد استخر قابل جابجایی، استخر متحرک و استخر ویلایی و … می شناسیم تولید شده شرکت های آمریکایی اینتکس و بست وی می باشند.

ساخت استخر پیش ساخته داخل زمین و درون زمین، اینتکس بهترین تولید کننده استخر در دنیا بوده و جزو اولین تولید کننده های استخر پیش ساخته موقت حساب می شود. این دسته از محصولات قابل حمل و جابجایی می باشند، این نوع استخر ها برای ویلا یا برای ذخیره سازی آب و مصارف خانگی و کشاورزی تولید می شوند.

ابعاد استخر پیش ساخته
این استخر ها در ابعاد کوچک و بزرگ و مناسب برای بزرگسالان و استفاده های خانوادگی نیز تولید می شود. همچنین از این استخر ها برای پرورش ماهی و آبزیان استفاده می شود و این محصولات دارای پمپ تصفیه می باشند.

این استخر ها مناسب برای شنا و تفریح در منزل می باشد، در کمتر از سه ساعت می توانید استخر های اینتکس را نصب کرده و پس از استفاده آن را جمع کنید و فضای اشغال شده منزل توسط استخر را دوباره بازیابی کنید. برای استفاده از استخر های پیش ساخته نیازی به هیچ وسیله ای اعم از لوله کشی و پمپ های تصفیه بزرگتر ندارند و بسیار به صرفه تر از استخر های بتنی می باشند. این استخر ها معایبی نیز دارند که در ادامه این مقاله به معایب استخر از پیش ساخته خواهیم پرداخت.

ویژگی های استخر از پیش ساخته شده
استخر های پیش ساخته با بدنه نرم مانند استخر های ایزی ست بوده که رینگ بالایی آن باد شونده است و بر طبق مدل و کارایی که دارند در سایز و اشکال مختلف تولید شده اند. برخی از آن ها دارای فریم و به دلیل داشتن ارتفاع متفاوت دارای نردبان می باشند. از معایب استخر پیش ساخته میتوان از سوراخ شدن بدنه این استخر ها ذکر کرد که با برخورد یک جسم تیز می تواند سوراخ شود. استخر های پیش ساخته با بدنه سخت و مقاوم نیز مانند انواع مدل های فریم دار می باشند که در ابعاد بزرگتر ساخته شده اند، در دو برند اینتکس و بست وی تولید شده اند. استخر های پیش ساخته روی زمین همچنین مانند مدل های مستطیلی شکل که دارای فریم بوده و ابعاد آن ها شش و هفت متری می باشد.

وجود استخر شخصی در منزل می تواند خیلی جذاب و خاص باشد، زیرا هنگامی که می خواهید استراحت کنید و از اوقات فراغت و تعطیلات خود لذت ببرید قابل دسترس می باشد و احساس خوشایندی را به شما می دهد. یکی دیگر از معایب استخر پیش ساخته عمر آن می باشد که در صورت استفاده صحیح ۶ الی ۷ سال عمر می کند و بعد از این مدت باید تعویض گردد.

چرا باید از استخر از پیش ساخته شده استفاده نماییم؟
انتخاب یک مورد مناسب از استخر پیش ساخته کار ساده ای نیست، این کار بستگی به عواملی مانند برند و قیمت های متفاوت و ابعاد مختلف دارد که این تفاوت های باعث می شود که تصمیم گیری در انتخاب این استخر ها سخت و مشکل شود. بنابراین باید بعد از این همه گیج شدن و سردرگمی به تصمیمی قاطع برسید. با مقایسه کردن محصولات و راهنمایی گرفتن از کارشناسان و فروشندگان می توانید از شر این حجم از سردرگمی خلاص شوید.

مواردی که بهتر است بدانید:

-ابتدا اصول و سیستم های ضروری یک استخر را یاد بگیرید.

-تصمیمات عاقلانه بگیرید و نکات محبوب حود را تیک بزنید.

-محصولی را انتخاب کنید که با بودجه تان تطابق داشته باشد.

-استخری تهیه کنید که دارای ابعاد مورد نظرتان باشد.

قابلیت و امکانات
معایب استخر پیش ساخته در اغلب این استخر ها یافت می شوند و استخر بدون عیبی وجود ندارد، اما با توجه به بودجه ای که در نظر دارید، یک استخر با دوام بالا، راحت، ابعاد مورد نظر و مقرون به صرفه می توانید یک استخر با امکانات داشته باشید.

انواع استخر پیش ساخته
استخر پیش ساخته به دو نوع PVC با فریم فلزی و فایبرگلاس- رزین تقسیم می شوند که با استفاده ار هر دو نوع استخر می توان به عنوان استخر پیش ساخته توکار یا روکار اجرا کرد که برای نصب نوع استخر پیش ساخته توکار به تمهیدات بیشتری پیش از اجرا نیاز است.

معایب استخر پیش ساخته
سوراخ شدن بدنه اینتکس یکی از اصلی ترین معایب استخر پیش ساخته می باشد. طول عمر استخر های فریم دار پیش ساخته ۶ الی ۷ سال است که این طول عمر در صورتی صحیح می باشد که از استخر پیش ساخته به طور صحیح استفاده شود.

شکننده بودن پایه های استخر پیش ساخته یکی دیگر از معایب آن بوده که ممکن است در اثر شیب زیاد زمین، فشار آب درون استخر به یک طرف هدایت شده و موجب شکستگی پایه های استخر شود.

نردبان های این نوع استخر ها مقاومت پایینی در برابر وزن زیاد دارند و این مورد برای افرادی که اضافه وزن دارند اصلا گزینه خوبی نیست، بهتر از است از دیگر مدل های استخر پیش ساخته استفاده کنند.

برخی از این استخر ها با نام ایزی ست در بازار می باشند، معایب بیشتری را می توان در آن ها مشاهده کرد، مانند هوای لبه استخر که با کمترین ضربه و برخورد اشیا تیز سوراخ شود.

دیگر معایب استخر پیش ساخته
معایب استخر پیش ساخته بستگی به نوع و مدل آن دارد. قبل از خرید حتما باید مدل های آن را با هم مقایسه کرد تا در نهایت مطلوب ترین گزینه را انتخاب و خریداری کنید.

استخر های پیش ساخته از نوع فایبرگلاس طرح های آماده و محدودی دارند و ممکن است به سلیقه مشتری نباشد و این یکی دیگر از معایب استخر پیش ساخته است.

این نوع استخر پیش ساخته نمی تواند عرضی بیشتر از ۵ متر داشته باشند. برای داشتن استخر پیش ساخته با عرض بیشتر از ۵ متر، باید از کارخانه تولیدی این استخر مجوز بگیریم و قوانین معینی را دنبال کنیم.

سخن پایانی
اغلب در استخرهای پیش ساخته از نوع فایبرگلاس پس از گذشت زمان حباب های کوچکی در پوسته استخر دیده می شود. آن ها هنگامی شکل می گیرند که مولکول های کوچک آب پشت لایه پوشش ژله ای قرار می گیرند و واکنش شیمیایی با الیاف شیشه ای ایجاد میکنند.

در این مقاله به معایب استخر پیش ساخته و معرفی آنها پرداختیم، امیدوارم این مقاله در این زمینه به شما کمک کرده باشد تا استخر پیش ساخته مورد نظر خود را تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن 1
تلفن 2